Monday, November 7, 2011

Rein Lang ei taha enam Cartlandile maksta

Täna kuulsin uudist, et Rein Lang tahab peatada raamatukogudesse nn. rämpskirjanduse tellimise, kuna talle ei meeldi, et Cartland saab meie raamatukogudelt hüvitiseks 1612 eurot. Asi tekitab minus vastakaid tundeid. Ühest küljest võttes Cartlandi puudumine lugemisletilt pole minu jaoks probleem. Teisalt tean, et mu ema luges enne surma muude raamatute hulgas ka mitmeid Cartlandi jms. raamatuid. Niisiis kas tõesti peaks ühelt pensionärilt lõbu ära võtma lugeda armsalt roosast ja positiivsest armastusest ning sundida selle asemel lugema masendavat "Kärbeste jumalat" või "Kellavärgiga apelsini"?
Sõna "väärtkirjandus" on minus alati tekitanud pisut vastumeelsust. Arvan, et Cartland uskus ise siiralt oma imeilusat muinasjutumaailma ning kirjutas ausalt. Kes ütleb, mis kirjandus on väärt? Siiski pisut-pisut nõukaaegse nostalgiaga meenutan raamatukappe, mis kõigis kodudes olid täis täpselt samu raamatuid ning mõtlen heldimusega, et küll olid head raamatud ja hästi tõlgitud. Hoolimata suurtest tiraazidest osteti raamatud ära. Siiski ei usu, et täna peaks jälle olema üsna lühike ja kinnine nimekiri raamatutest, mida levitada. Selles ajas oleme juba elanud.
Ja ma olen ise ka Cartlandi lugenud. Nii et ma täiesti tean, millest ma räägin
http://www.epl.ee/news/eesti/lang-mina-riigi-raha-eest-massikultuuri-ei-levita.d?id=60950689
http://irve.eu/blog/2011/11/kuidas-peatada-rein-lang/

No comments:

Post a Comment