Monday, November 26, 2012

Justin Petrone "Montreali deemonid"

Ilmselt ei oleks ma kunagi hakanud seda raamatut lugema, kui ma ei oleks teadnud, et autoriks on Eestis elav välismaalane. Eesti on üsna kinnine ala, kus iga võõras on eksootiline olevus, kes tekitab küsimuse, et mis värk teda küll siin kinni hoiab. Kui ta aga oskab ka (endast) kirjutada, siis seda huvitavam.

Ma ei tea, mida ma ootasin sellest raamatust pärast Mare Grau arvustuse lugemist. Kindlasti mitte seda, et too piinatud hingega seksmaniak nii sümpaatne on. Võib olla sellepärast sümpaatne, et ta oli kuidagi väga inimlikult usutav ja mõtleb põimlausetega. Pole ammu lugenud raamatut, millesse oleks nii lihtne sisse minna ja mis köidaks tähelepanu esimestest lausetest peale. Tõsi, üsna alguses, kui lugesin fraase
"Ma tahan sinuga armatseda? Unustage ära! Ma tahan sinu ajud sodiks nikkuda"
siis meenus küll ebameeldival kombel Ekspressis avaldatud katkend ühest uuest menukist ja mõtlesin täiesti õnnetult, et palun mitte jälle seda uutsorti erootikat. Minu palvetele vastati.

Raamatut lugedes ei jätnud mind tunne, et olen mingit teist sarnase rütmi ja meeleoluga raamatut lugenud. Seisin raamaturiiuli ees ja üritasin tulemusetult seostada. Pakun, et mingi Hispaaniat kujutav raamat?
Kaanelugejana ootasin lõpus mingit bulgakovlikku saatanailmutust, aga üllatusena tuli jumala ja hingerahu leidmine. Kergendus, ehk ka pettumus. Kuidas võtta.

Ah et miks ma poleks seda raamatut lugema hakanud? Sisututvustus kaanel on minu jaoks pigem eemaletõukav. Ma ei taha sugugi öelda, et seesuguse sisuga raamat ei saa huvitav olla, sest kui sellise tutvustuse kõrval oleks autori nimi Fowles, Bulgakov, Gaiman, Paasilinna... igaüks võib ette kujutada, mis sisuga raamatu oleks keegi neist sellele teemale kirjutanud. Aga tundmatu tegija raamat teemal ei tekita uudishimu. Kaanekujundus ei tõmba lugema ja üleüldse - mida tähendab väljend "reisiromaan"?

http://petroneprint.wordpress.com/2012/11/12/justin-petrone-montenegro-vabandust-montreali-deemonite-sunnist/
http://eppppp.tahvel.info/2012/11/14/justin-petrone-montreali-deemonid/
http://petroneprint.wordpress.com/2012/11/15/arvamus-justin-petrone-montreali-deemonid/

No comments:

Post a Comment