Sunday, January 13, 2013

Kati Lumiste "Minu Ibiza"

Üllatusega taipasin, et selle raamatu alguslugu "Üks segikammind reisipäevik" oli mul kunagi isegi raamaturiiulis olemas. Tont teab, kuhu ma selle toppinud olen. Oli selline väike vihik täiesti omapärase kaanekujundusega, mille pealkiri tundus parem kui sisu. Igal juhul tundus tol ajal igav. Ilmselt loen selle veelkord (seekord siis internetist) korralikult läbi ja mõtlen, miks see mulle igav tundus. Liiga ülepingutatud? Liiga väljamõeldud? Liiga vähe eluline? Ja mille poolest see Kati jutt nüüd usutavam tundub?

Üldiselt pole kunagi reisikirjandust ja biograafiaid ilukirjanduseks liigitanud. Need on minu jaoks pigem teatmekirjandust, kust üritan võimalikult palju infot saada. Ja plussiks on muidugi teatav inspiratsioon. Selles raamatus oli selleks inspiratsiooniks autori kirglikkus. Kui kirglikult autor elab ja kuidas tegelikult tahaks ise samamoodi elu armastada. Omal ajal jättis mulje Caroline Mytingeri "Mööda Korallimerd", kus portreemaalijast minajutustaja läks koos inimmagnetist sõbrannaga "skalpe küttima". Nende tulemus oli muidugi vast muljetavaldavam, sest ettevõtmine oli ikka kordades hullumeelsem ning paberile pandud portreed olid vaatamist väärt. Samas muidugi "Minu Ibiza" autori ja sõbranna tegutsemine pani ka ikka mingi märgi maha, kui neid eestlannasid siiamaani meenutatakse. Ja kui nad suutsid ikka nii suure mulje jätta, et sellepärast Eestit vaatama tullakse, siis vast on ikka midagi õigesti teinud. Ja mina olen tänulik, et ta selle raamatu kirjutas.
Ja kui üks blogija leidis, et nõude katkiloopimine on sündsusetu, siis tuli meelde viimati vaadatud "Pilveatlas" (imeilus film muide, soovitan kõigile), kus tegelased leiavad kõiges muusikat, isegi nõude katkiminemise klirinas. Tegelikult ei suuda muidugi propageerida nõude lõhkumist, kuna see on täielikult vastuolus kõige sellega, millesse ma usun (ökoloogiline jalajälg jms.), samas ega vist Kati-suguseid planeedil nii palju ka pole, et peaks nõude-lõhkumise-vastase seaduse välja mõtlema.

Suurem asi teatmeteos see muidugi pole, kes soovib selle raamatu reisijuhiks võtta. Samas mine tea, kui keegi samu radu käib.

http://tsheburashka.blogspot.com/2010/11/minu-ibiza.html
http://yukilugemisp2evik.blogspot.com/2012/10/minu-ibiza-kati-lumiste.html

No comments:

Post a Comment