Saturday, October 29, 2011

Reisima ehk kuidas ma endale Saksamaalt Toyota Priuse ostsin

Liisinguperiood sai läbi ning pangaorjusest olin sedapuhku siis prii. Samas oli auto moraalne vananemine olnud selle aja jooksul tuntav. Isiklikult oleksin vist vana auto ribadeks sõitnud, aga Mart hakkas pärast liisingu lõppu rääkima uuest autost ja saatma mulle massiliselt linke uutele ning kasutatud autodele. Mingil momendil söandasin pakkuda, et kui õige võtaks pangalaenu ning ostaks Saksamaalt ning sellega oli mu saatus otsustatud ja taganemistee ära lõigatud.
Saksamaa oli riik, kus ma polnud kordagi käinud. Isegi läbisõidul mitte. Niisiis oli, mida avastada. Koolis õpitud saksa keele koha peal olid tühjad lahtrid. Mingi arusaam, kui sõna välja öeldi, enamasti tuli. Samas ei suutnud enamasti ühtegi väljendit ise meenutada.

Teeks kokkuvõtte kuludest:
Hotellide keskmiseks hinnaks tuli 55 EUR. Oleks odavam olnud, kui poleks paaris kohas jätnud hotelli otsimist viimasele minutile, kui oleks alati tingimusi lugenud täpsemalt ning kui poleks seadnud põhitingimuseks tasuta wifi olemasolu.
Autolaenutus (2011a  Peugeot 308, diisel)  maksis päev keskmiselt 26EUR.
Laenutatud auto kütus - 36EUR päev. Sõitsime 10 päevaga maha 4000km, suur osa selles kiirteel.

Maksma läks muidugi ka uue auto kütus, lennukipiletid ning tagasitulek laevaga. Oleks võinud auto ka maad mööda tagasi toimetada ning oleks ilmselt odavam olnud, aga eks lõpuks hakkab sõit tüütama.

Sõitsime läbi Saksamaa, Luksemburgi, Prantsusmaa, Šveitsi, Austria ja Tšehhi. Kõige odavam kütus oli Luksemburgis - odavam kui Eestis. See oli huvitav, et kohe pärast Saksamaa piiri ületamist pöördus autokolonn üksmeelselt Luksemburgi tanklasse.

Üsna reisi alguspoolel ütles mu fotoaparaat üles ning kustutas pahatahtlikult kõik pildid. Niisiis pole miul ühtegi võtet Kölnist. Kogu materjal on pildistatud iPhonega.

No comments:

Post a Comment