Wednesday, March 21, 2012

Tallinna ühistransport 2013

Tallinlasena peaks nagu hääletama minema, aga kuna on öeldud, et hääletajate arvust ei sõltu midagi, siis minust ilmselt ka ei sõltu midagi. Mind huvitab rohkem, mis selle küsitluse JAH-ist ja EI-st sõltub.

Kes meist ei tahaks tasuta lõunaid, aga ma kardan, et see päriselt tasuta ei ole. Jutt, mida ma täna lehest lugesin, tekitab rohkem küsimusi, kui vastab nendele. Kui 5 miljonit EUR on võimalik kokku hoida ühistranspordiettevõtete ühendamisest (mida iganes see ka tähendaks), siis miks seda siiani pole tehtud? Raha vedeleb lihtsalt maas või? Ja mis tähenda 7,4 miljonit veevärgilt? Mis veevärgilt?
Rohkem usun seda, et loodetakse rohkem inimesi linna sisseregistreerida, et tulumaksubaasi suurendada. Samas on see esiteks väga näotu võte - oleks naljakas, kui ühe maakonna eestlane tahab teise maakonna eestlasele "ära teha".  Teiseks ei usu, et selles see 14 miljonit kokku saadakse.
Niisiis kas Tallinn tahab võlgu võtta? Või hoiab teede parandamise pealt kokku? Pallasti tänava üks pool on nüüd korras, aga see jupp, mis läheb Valge tänava poole, on auklikum kui kunagi varem.

Hull oleks muidugi, kui inimesed tõesti hakkaksidki kõik ühistransporti kasutama. Siis oleks tarvis veel sõidukeid juurde osta. Rääkimata parklatasudest, mis ka jäävad siis linnal saamata.

Niisiis minna hääletusele ja vastata, et "MA EI TEA". Sõltub sellest, kust see raha võetakse.
Või ei plaanitagi seda teoks teha? Võib olla peaksime rõõmsad olema, kui tasuta ühistransporti ei tule ja maksumaksja pääseb ainult selle küsitluse hinnaga?

No comments:

Post a Comment