Thursday, October 7, 2010

Eesti õhk

Mina, Sina ja ka Sina. Me kõik olime Estonian Air'i reisijad ja nüüd oleme RyanAiri reisijad. Ei tasu uskuda, et Estonian Air'i reisija on täiesti teine inimene, kui Ryanairi reisija. See repliik kõlas isegi väheke solvavalt.
Ärge saage minust valesti aru - puhtalt patriotismist valiksin Estonian Airi, aga pean hirmujutte Ryanairi aadressil selgeks liialduseks. Olen 2 korda Ryanairiga lennanud ja mitte ühtegi paha sõna selle kohta. Hinna-kvaliteedi suhtelt lõi (kahjuks) Estonian Airi. Võib olla on mul lihtsalt liiga lühikesed jalad. Samas mõned pikemad inimesed kaeblesid ka Estonian Airi reavahede üle. Seda punkti ei oska kommenteerida.

Sarnaselt Mihkel Rauaga ootasin Estonian Airi juhilt, Andrus Aljaselt, lubadust, et nad laiendavad lähiajal sihtpunktide nimekirja. Kindlasti pole sihtpunktide loetelu Eesti reisija jaoks piisav. Nii mina, kui ka paljud tuttavad, on selleks Riiga või Helsingisse sõitnud, et sealt edasi lennata. Lennufirmad teenivad eesti reisijate pealt. Järsku tuleks sealt raha sisse, kui uurida täpsemalt, kuhu inimesed lendavad. Oletan, et tänapäeval teenib turismi (meelelahutuse) pealt vast rohkem kui tõsiste inimeste pealt, kes igapäevaselt lendavad.

3 comments:

  1. Ma arvan, et Estonian Airil on päris hea ülevaade kuhu Eestist reisijad lendavad. Küsimus on selles, kui palju neid lendab ja kui palju pileti eest ollakse valmis maksma. Soovitan lugeda kahte artiklit ja nende kommentaare. Kindlasti aitab mõista kuhu ja miks lennatakse.
    http://blog.estonian-air.ee/kuhu-sina-jouda-tahad/
    ja
    http://memokraat.ee/2009/03/ma-lahkun-reaktiivlennukiga/

    ReplyDelete
  2. Ma pole päriselt kindel, kas need artiklid aitavad mul mõista, kuhu MINA minna tahan. Ja kui ma seda ise ei tea, siis ei saa ka Aljas teada, eks ole!
    Seda, miks ma lendan, võin seletada. Kui saabub talvine pime aeg, siis tahaks natuke valgust. Samas ei tahaks iga aasta ka Egiptuses käia. Niisiis valid olemasolevate võimaluste piires sihtkohad (arvestades rahakotti, väljumispunkti ja sihtkoha huvitavust). Samas kui sihtpunktide loetelu valitakse populaarsuse järgi, siis ei saa ju sihtkohti juurde tekkida, sest kuidas Sa mõõdad koha populaarsust, mille valikut pole olemas? Nokk kinni, saba lahti.

    Hinnatundlik olen kindlasti ja kui Frankfurti lendamiseks on Ryanair odavam, siis valin Ryanairi, et lennata Frankfurti, et sealt edasi lennata. Samas, kui saaks ilma Frankfurtis ümberistumiseta kohe sihtpunkti, siis oleksin vast valmis pisut rohkem maksma, kui nende kahe pileti eest.

    ReplyDelete
  3. Tahtsin öelda seda, et pole nõus Estonian Airi teeninduse pealt kõrgemat hinda maksma. Küll aga olen valmis kõrgemat hinda maksma selle eest, et saaksin sihtkohta ilma ümberistumiseta.

    ReplyDelete