Sunday, October 24, 2010

Roxy Music

Pärast film hakkasin tõsisemalt huvituma, mis bänd on Roxy Music. Tuttav, aga siiski ei tule tuttav ette. Mis ajast tuttav?
Esimene video, mis youtubes silma torkas, oli aastast 1972 ja see oli lugu, mida ma tõepoolest polnud kuulnud. Mind natuke üllatas, et ma olin sellise huvitava grupi kahe silma vahele jätnud. Või siis lõpp oleks võinud natuke lühem olla. See soolo lõpus polnud päriselt see.



Eestikeelne Viki ei kirjuta midagi ansamblist Roxy Music. Ainult solist, Bryan Ferry, on ära mainitud. Inglisekeelne viki on vähe jutukam. Tegu on siis inglise bändiga aastatest 1971-1983. Kuigi veel 2001 aastal tegid koos kontserttuuri.
Veidra faktina on Brian Ferryst kirjutatud, et ta sai kriitika osaliseks, kuna kiitis natsi ajastu arhitekti Albert Speeri. Hiljem olevat ta vabandanud, et kiitis ainult kunstiajaloolises kontekstis. Asi, mis tundus mulle huvitav tänu sellele, et hiljuti just lugesin raamatut Speerist.

Videosid lehitsedes leidsin, et siiski mõned laulud on väga tuttavad, aga minu jaoks mittemidagi ütlevad. Näiteks see 80-ndate "Slave To love".
Või oligi nii, et 70-ndate aastate Roxy Music erines stiililt 80-ndate omast nii palju?
Igal juhul kui "Ladytron" on täpselt see, mida ma kuulaksin, siis "Slave To Love" liigitub minu jaoks üsna tavapärase disko alla. Maitseasi vist.


Muuhulgas otsisin internetis "More than this" sõnu.
On olemas täiskujul lehel
http://www.lyricsfreak.com/r/roxy+music/more+than+this_20118877.html

No comments:

Post a Comment