Nüüdseks siis on reisist möödunud mõned päevad ja paneks kirja, enne, kui meelest läheb.
Marsruut oli Riia-Vilnius-Trakai-Palanga-Nida-Kuldiga-Sigulda-Otepää-Tallinn
Palanga ja Nida äravahetamine oleks muidugi ühe edasi-tagasi sõelumise vähemaks võtnud. Samas ma muidugi ei tea, kas oleks hea mõte olnud Palangas olla vihmaga.
Reisi jooksul oli paar vihmast päeva - Nidas algas õhtupoolikul sadu. Samuti oli sadu teel Jurmalast-Siguldasse. Pidime baaris passima mitu tundi, enne kui sadu lõppes. Ülejäänutel päevadel oli ilm lõunamaiselt kuum - asi mis takistab mootorratturi kohustuslikku vormiriietust kandmast. Ehkki natuke kõhedaks võtab mõte, mis tunne oleks, kui palja nahaga veereda üle asfaldi.
Kui siitpoolt jääb mulje, et Eestis on hinnad põhjusetult kõrged, siis vähemalt Läti poodides on hinnad veel kõrgemad kui Eestis. Samas kohvikutes ja -baarides keerutatakse kirvest palju vähem kui meil. Niisiis poest ostetud ja baarist ostetud õlle erinevus oli Leedus ja Lätis umbes 2x või isegi alla selle. Vaadake, kuidas Eestis on. Kütus oli Leedus ja Lätis pisut kallim kui Eestis.
Huvitav asi oli kindlasti Leedus kiirtee. Leedu kiirtee piirang on 130. Samas ei näinud kusagil seda kirjalikult. Lihtsalt algav kiirtee märk. Neis kohtades, kus oli pealesõidud, oli piirang 110 ja märgiga. Leedu kiirteel oli tagasipöörderajad. Kuna liiklus oli üsna väike, siis vast praegu need väga ei häirigi. Tihedama liiklusega muidugi tundub natuke surmav, kui saad tagasi pöörata kõige kiiremale rajale. Leedu kiirteel on 2 rada. Loodetavasti selleks ajaks, kui seal liiklus tihedaks muutub, on kõigil sekundiga 100-le kiirendav auto.
Kiirteel tundsin tõesti puudust kvaliteetsest kiivrist. Praegune kiiver hakkas suure kiiruse juures pragisema nagu munakoor. Samuti vajus kiiver kuklasse ja mingil momendil lõi hooga klaasi üles - mingi lind oli väljaheitega tulistanud
No comments:
Post a Comment